Download de app
Download de app voor iOS of Android
Heeft u zorgkosten in het buitenland gemaakt en deze zelf voorgeschoten? Lees waar u op moet letten en hoe u het beste uw buitenlandse nota kunt declareren.
Is vóór uw vertrek een negatief reisadvies afgegeven? Bijvoorbeeld vanwege besmettelijke ziekteverwekkers of een bedreigende situatie. U krijgt geen vergoeding uit uw aanvullende verzekering als u door deze omstandigheden zorg nodig heeft. Check daarom altijd eerst het reisadvies voor uw bestemming.
Extra (bank)kosten voor een betaling (door u of door CZ) naar of vanuit het buitenland worden niet vergoed.
Extra kosten door koerswijzigingen worden niet vergoed. We betalen zorgkosten altijd in euro’s. Is de rekening betaald in een vreemde muntsoort? Het kan soms zijn dat u een hoger of juist lager bedrag betaald krijgt. Heeft uw zorgverlener uit het buitenland de rekening rechtstreeks naar ons gestuurd? Dan krijgt u soms nog een rekening voor het koersverschil.
Op de nota moet het volgende staan: naam en adres van de zorgverlener, uw naam en geboortedatum, de behandeldatum, soort behandeling en het totale bedrag per behandeling.
Is uw nota niet in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans opgesteld? Dan ontvangen we graag van u een vertaling van de nota.
Zorgkosten die buiten de polisvoorwaarden vallen vergoeden we niet.
Woont u in Nederland, en haalt u regelmatig medicijnen bij een apotheek in het buitenland? Bijvoorbeeld in België of Duitsland. Dan passen we het voorkeursbeleid medicijnen toe voor medicijnen uit het buitenland.
Download de app voor iOS of Android
Maak een foto van uw nota of upload een pdf via de CZ app
Kies buitenlandse nota en beantwoord de aanvullende vragen
Verstuur uw declaratie
U kunt uw declaraties ook indienen via Mijn CZ of uw nota's per post opsturen. Stuur dan de originele rekening met daarop een duidelijke vermelding van uw relatienummer naar: Postbus 90152, 5000 LD Tilburg
De verwerking via post of Mijn CZ kan iets langer duren dan via de app.
Uw vergoeding staat binnen 4 weken op uw rekening.
De afhandeling van uw nota kan langer duren als we meer informatie nodig hebben. U ontvangt hier altijd bericht over.
De status van uw declaratie kunt u bekijken in de CZ app of in Mijn CZ.
Kunt u vanuit het buitenland niet inloggen? Gebruik dan: