Betalen per automatische incasso
Als u betaalt per automatische incasso, schrijven wij de premie en nota’s automatisch van uw rekening af. Zo vergeet u nooit meer een betaling. Meer weten over hoe het werkt?
Toestemming automatische incasso
Kiest u voor automatische incasso? Dan hebben we één keer uw toestemming nodig om het bedrag van uw rekening af te schrijven. Dit noemen we een machtiging. Als u ons nog nooit toestemming heeft gegeven, ontvangt u een (digitaal) machtigingsformulier. Vul dit formulier op tijd in. Zonder machtiging betaalt u via AcceptEmail of papieren rekening.
Uw toestemming geldt ook voor andere bedragen die u eventueel nog moet betalen, zoals een nota die wij voor u hebben voorgeschoten aan de zorgverlener.
Het moment waarop uw zorgpremie automatisch wordt afgeschreven, wordt in de loop van 2025 gewijzigd. U krijgt hier later meer informatie over wat dit precies voor u betekent.
Incassomoment wijzigen
Bij betalen via automatische incasso mag u als verzekeringnemer zelf bepalen op welk moment het geld wordt afgeschreven:
- 1e week van deze maand
- 2e week van deze maand
- 3e week van deze maand
- 4e week van vorige maand
Dit moment geldt voor alle verzekerden op uw polis. Betaalt u uw eigen risico gespreid over het jaar? Dan wijzigt het incassomoment hiervoor automatisch mee.