Ik kan één rekening niet betalen
Heeft u een rekening van CZ ontvangen die u niet in één keer kunt betalen? Een betalingsregeling kan dan helpen.
Rekeningen komen niet altijd op het juiste moment. Dat begrijpen we. Kunt u uw eigen risico of een andere rekening niet in één keer betalen? Of heeft u een betalingsachterstand? Blijf dan niet met uw geldzorgen rondlopen. Soms kunnen deze ook leiden tot andere problemen. Kijk meteen wat u kunt doen. En hoe wij u daarbij kunnen helpen. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt.
Heeft u een rekening van CZ ontvangen die u niet in één keer kunt betalen? Een betalingsregeling kan dan helpen.
Als u meerdere rekeningen niet kunt betalen, lijkt een oplossing soms ver te zoeken. Juist dan kan persoonlijk advies fijn zijn.
Met deze handige regelingen krijgt u meer grip op uw uitgaven. En kunt u soms zelfs wat besparen:
Als u een premieachterstand heeft bij uw huidige zorgverzekeraar kunt u geen verzekering bij CZ afsluiten. In Nederland mag u namelijk maar bij één zorgverzekeraar verzekerd zijn. We begrijpen dat dit vervelend is.
Heeft u uw achterstand afbetaald? Dan kunt u wel overstappen naar CZ. En dan helpen we u graag verder met een passend pakket.
Heeft u een betalingsachterstand? Dan kunt u gebeld worden door een medewerker van CZ, óf door een belrobot om u te herinneren aan het openstaande bedrag. Zo hopen we extra kosten voor rente en incasso te voorkomen.
Maar wij helpen u graag om dit te voorkomen. Neem gerust contact met ons op via 088 555 77 77 voor een persoonlijk advies.
U kunt een betalingsregeling aanvragen als u een rekening ontvangt en deze liever in delen wilt betalen. Dit gebeurt dus achteraf.
Bij gespreid betalen van het eigen risico maakt u een keuze vooraf. Dit kan bijvoorbeeld omdat u hoge zorgkosten verwacht in het komende jaar. U vraagt het gespreid betalen van uw eigen risico dus aan vóórdat u al een rekening heeft ontvangen. Zo betaalt u het eigen risico voor dat jaar vooruit in 10 gelijke termijnen. Heeft u aan het einde van het jaar niet uw (gehele) eigen risico gebruikt? Dan storten wij het (te veel betaalde) bedrag vóór 1 maart weer terug naar uw rekening.