Klacht melden
Heeft u een onprettige ervaring gehad? Of heeft u niet de service ontvangen die u van ons of van uw zorgverlener mag verwachten? Dit vinden wij erg vervelend. We kijken graag samen naar uw situatie.
Waar kunnen we u mee helpen?
Klacht over een zorgverlener
Lees in de brochure over onze klachtenprocedure, het verschil tussen een klacht en een geschil, mogelijke vervolgstappen en contactgegevens.
Ik heb een klacht of geschil over CZ
U kunt uw Klachten gaan over de aanvullende verzekering of over de dienstverlening van CZ. Onze reactietijd is 5 werkdagen. Als we meer tijd nodig hebben dan ontvangt u van ons een bericht. of Geschillen gaan over de basisverzekering. Onze reactietijd is 20 werkdagen. Als we meer tijd nodig hebben dan ontvangt u van ons een bericht. melden door het klachtenformulier in te vullen. U kunt ons ook bellen. Of verstuur uw klacht of geschil per post.
Binnen 5 werkdagen ontvangt u een reactie op uw klacht. Heeft u een geschil? Dan reageren we binnen 20 werkdagen. Als we aanvullende informatie nodig hebben, kan het langer duren. Natuurlijk ontvangt u dan bericht van ons.
Op dit moment is het erg druk bij onze serviceafdeling. Daardoor kan het langer duren tot u een reactie op uw klacht ontvangt. Excuses voor het ongemak.
Contact met Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Bent u ontevreden over de wijze waarop wij uw klacht hebben afgehandeld? Of heeft u na 6 weken nog geen reactie ontvangen? Dan kunt u dat melden bij de Stichting Klachten en Geschillen (SKGZ). Binnen maximaal 90 dagen handelt de SKGZ uw klacht af. U kunt uw klacht ook aan de burgerlijk rechter voorleggen.
Ik heb een klacht over mijn zorgverlener
Probeer eerst met uw zorgverlener tot een oplossing te komen. Komt u er samen niet uit? Meld dan uw klacht bij de klachtenfunctionaris van uw zorgverlener. Komt u er ook niet uit met de functionaris? Dan kunt u overwegen een rechtszaak aan te spannen. Of u kunt naar een geschilleninstantie.
Niet tevreden met de oplossing? Meld uw klacht bij CZ via het klachtenformulier. U kunt ons ook bellen. Of verstuur uw klacht per post.
Hulp bij aanvragen van schadevergoeding
Heeft u schade geleden door een medische misser? Bekijk hoe CZ u kan helpen met de CZ Verhaalservice.